Hello Asia!

2 oktober 2016 - Krabi, Thailand

Hooooooi!

Ja ja, daar is ie dan, mijn eerste blog (wie had dat ooit gedacht...). Ik ben inmiddels 6 dagen in Thailand, gezellig samen met Janneke. Het voelt trouwens echt alsof we hier al weken vertoeven (schijnt een goed teken te zijn?). Dinsdagmiddag zijn we aangekomen in Bangkok, met echt een jetlag waar je u tegen zegt. Maar een duik in het zwembad op het dak van ons hostel en daarna een douche deed wonderen. Daarna Khao San Road op gegaan, lekker ff rond slenteren, biertje hier, biertje daar.. Heerlijke pad thai gegeten bij zo'n lief klein straatkraampje (veggi, 1 ziekenhuisopname in Thailand is wel genoeg). Prima eerste avondje, vielen we na een paar biertjes al zowat van onze stoel. Lekker melig en ik was natuurlijk wel weer in voor iets geks. Prachtplan bedacht; gebakken sprinkhaan en meelworm eten (why not). Gelukkig vond een andere dude die bij dat kraampje stond het ook leuk om te proberen, dus ik had een buddy jeej! En het was eigenlijk best oke.. De sprinkhaan smaakte een beetje naar paprika Pringles. Daarna lekker gaan slapen, want bij ons allebei ging het lichtje een beetje uit (van de vermoeidheid, niet van de alcohol ;)). De volgende dag zijn we gelijk doorgevlogen naar Krabi, we waren pas goed en wel in ons hotel toen het al donker was. Lekker wat gegeten en gedronken ergens en de volgende dag een bootje gepakt naar Railay beach. Hoewel de boottocht een bijna-doodervaring was (lees: een longtailbootje op een iets te wilde zee), was Railay beach echt een plaatje! Super blauwe zee, witte stranden en die rotsformaties in het water zijn wel echt heel vet. 'S avonds naar de nightmarket geweest, waar vooral veel locals waren en men een soort 'Idols 2.0' show aan het doen was (Thaise mensen kunnen niet echt heel goed zingen...). De dag erna hebben we begin van de middag de minibus gepakt naar Koh Lanta. Daarvoor 's ochtends 2 uur paard gereden over het strand en over het 'platteland'  van Krabi. Supergaaf en heerlijk om weer is op het paard te zitten (wel een beetje spierpijn nu...). Eind v/d middag aangekomen, waarna we meteen het zwembad zijn ingedoken en een cocktailtje hebben gedronken aan de pool-bar (hele dikke like voor de poolbar). En dan is het alweer vandaag! :) Weer lekker vroeg ons bed uit gegaan, dit keer voor de 4 islands tour. Heerlijk de hele dag op de boot, her en der een stop op een prachtig eilandje of langs de rotsen om te snorkelen. Door het weer moesten ze helaas wel wat change of plans maken, waardoor we helaas niet alles hebben kunnen zien. Maar dat mocht de pret niet drukken, het was alsnog een superchill dagje (ook ondanks de giga regenbui die we over onze boot heen kregen vlak voordat we terug waren op de pier, oh en het handjevol kotsende mensen die zeeziek waren). Zoooo en nu ga ik stoppen, want het is hier tegen 18.00 en het is weer droog, time for food and a drink. :)

DOEI! Liefs Mau x

1. Jacqueline:
    2 oktober 2016
    Heee dames dat doen jullie goed, Maureen gaaf weer op een paard en dat in Thailand. Leuk om een verhaal te lezen, go on, zal ik zeggen.
    Tot volgende blog. Geniet met volle teugen zodat deze 2 maanden je heel lang zullen heugen, liefs mam, dikke hug.!
  2. JANS:
    2 oktober 2016
    He lieve dochter. Wat heerlijk om je verhaal te lezen en te zien hoe je geniet! Lekker bijkomen en alles opzuigen en opslaan.
    Hou van je en tot snel xxx
  3. Carolien:
    2 oktober 2016
    Mooi Maureen, benieuwd naar je volgende verhaal !
  4. Janny Eggink:
    2 oktober 2016
    Dag Maud, leuk je verhaal te lezen. Leuke foto's, genieten. Janneke ook veel plezier samen.
  5. Janneke:
    2 oktober 2016
    Handig zo'n reisverhaal, heb ik later ook nog wat aan vind het erg leuk en gezellig! En.. Kan niet wachten on te stappen in Bangkok!
  6. Sandra Fabrie:
    2 oktober 2016
    Wat leuk om te lezen, adventure & relaxing...leuk om met jullie virtueel mee te kunnen reizen!
  7. Daniel:
    3 oktober 2016
    Leuk verhaal, Mau!! Klinkt allemaal veelste chill . Heel veel plezier en groetjes aan Janneke!