In love with Georgetown

8 oktober 2016 - Penang George Town, Maleisië

Hi y'all!

Another update, heb inmiddels Thailand verlaten en ben in Georgetown (Penang, Maleisie). To-tal-ly fell in love with this cute town. Maar eerst nog even terug naar Thailand, we had some crazy nights out haha. We hebben 4-10 een vlucht terug gepakt naar Bangkok, om daar Jason en Tim (huisgenoten van Janneke in Dubai) te meeten. We hadden een mega vroege vlucht, dus hebben overdag nog even een wandeltourtje gedaan door Bangkok. Vooral door Chinatown. We vonden dat we Chinatown niet konden verlaten, zonder daar wat te hebben gegeten bij een straattentje. Dus bestelden wij een of andere noodle soup met veggies. I got so nervous! Water (nou ja, gesmolten ijs in een bucket) en ik in Thailand zijn niet de meest beste combi is eerder gebleken, dus ik kreeg het ineens toch wel een beetje benauwd. We wisten wel (bijna) zeker dat het gekookt water was, dus heb ik de noodles toch maar opgegeten (uiteraard de "soep" laten staan). En het was prima, dus weer lekker druk lopen maken om niks. :D 'S avonds zijn we met de jongens gaan eten en daarna gaan stappen. De volgende dag hebben we, behalve uitslapen, uitgebreidt brunchen in de foodcourt van de shoppingmall en een 2 hour massage (was zooooooo zalig), niet zo veel gedaan. 'S avonds zijn we eerst weer lekker gaan eten en daarna zijn we naar rooftopbar Cloud 47 geweest. Supertof, zo'n uitzicht over de stad. Daarna naar de gayscene van Bangkok gegaan. Fantastisch!! We werden al snel een barretje ingetrokken door een drag queen voor een cocktail en drag queen show. Lees; playbackshow met Cher, Pussycatdolls etc haha. Voor de liefhebbers; ik heb beeldmateriaal. :D Daarna zijn we met wat locals nog mee gegaan naar een gayclub, gedanst gedanst gedanst. Man, wat kunnen die jongens partyen zeg! Echt een super leuke avond gehad! De dag erna hadden waren we aardig brak en daardoor maar een uur te laat met uitchecken (haha, oeps). We hebben nog met de jongens ontbeten en daarna ben ik 's middags naar het treinstation van Bangkok gegaan, om daar de nachttrein te pakken naar Maleisie. Het was wel even een gek moment om ineens helemaal alleen te zijn en er waren ook echt helemaal geen reizigers in mijn coupe, alleen maar locals. Eenmaal aangekomen op Padang Besar (border met Maleisie), kwam ik gelukkig wel wat reizigers tegen waar een gesprek mee te voeren was. ;) Met hen doorgereist naar Butterworth met de trein en daarna de ferry gepakt naar Georgetown. Al met al een reis van bijna 24 uur (duurde echt zo lang, omg...). Eenmaal aangekomen in mijn hostel, zag ik gelijk 2 andere backpackers die op dezelfde ferry zaten. En, het waren Dutchies jeej! Chris en Robin hadden mekaar ontmoet in KL en zijn daarna samen doorgereisd. Het was eigenlijk gelijk super gezellig en we zijn gelijk de stad een beetje gaan verkennen, gaan lunchen bij een heerlijk Indiaas tentje en 's avonds gegeten bij de nightmarket (echt overheerlijke dimsum en reuze garnalen, yummie!). Daarna hadden wij, verstandig als wij zijn, besloten naar het hostel te gaan en te gaan slapen (zij waren ook die dag net aangekomen, en dus ook moe van hun reis hier naar toe). Echter, kwamen wij toen de Reggea Mansion bar tegen met een su-per leuk bandje! Oke, de verleiding was te groot, nog 1 drankje dan..... Werden uiteindelijk 5 GT's, waarna we pas om 2.30 in bed lagen (oeps). Dus, vanochtend heerlijk uitgeslapen en daarna met zijn vieren (er was inmiddels nog een Dutchie aangesloten) een wandeling gemaakt door Georgetown. Ik ben echt verliefd op dit plaatsje! Je ziet veel koleniale gebouwen in vrolijke kleurtjes, overal zijn leuke barretjes en restaurantjes (van straatkraampjes tot westers). Het is echt een backpackersparadijsje, doet een beetje alternatief en "hipster" aan. Echt onwijs tof. Hier kan ik prima nog een paar dagen vertoeven. :) Al met al, ik heb het fijn en na een klein "oh no, I'm alone" dipje (ik ben zo slecht in alleen zijn) voelt het nu weer heerlijk om te reizen, nieuwe plekjes te ontdekken en veel nieuwe mensen te leren kennen.