KL and Melaka

23 oktober 2016 - Pangkor, Maleisië

Halloooo,

Ik was even een soort van vergeten dat ik een reisblog bij wilde houden, maar volgens mij valt het nog mee hoelang geleden ik er iets op heb gezet. Het zal misschien een wat kortere update worden, aangezien ik hier geen computer heb en nu zit te typen vanaf Sjo's ipad (weinig geduld voor hahaha, duurt lang! :D). Na Langkawi zijn we met 'het reisgroepje' naar KL vertrokken. Alleen niet allemaal op hetzelfde moment haha, maar wel allemaal hetzelfde hostel, dus dat was nog ff heel gezellig. KL was echt even een overgang na langkawi, de stad doet zo westers aan. Echt totaal anders dan bijvoorbeeld bangkok. Dus naast wat sightseeing (batu caves, china town, central market, petronas towers en ik vergeet nu vast nog wat dingen), hebben wij ons ook enigszins westers gedragen hihi. We zijn een avond een drankje gaan doen op het Heli dek (Astrid bedankt voor je tips), wat echt heel tof was! En, omdat het Karlijns laatste avond was, wijn gaan drinken in de skybar. I was in heaven, die wijn was echt zo heerlijk! En aangezien ik alweer een week zin had in een goed wijntje, smaakte hij extra goed. :D het was alleen niet zo best voor je backpackers budgetje, voor dat geld had ik ook 4 nachten in een hostel kunnen betalen haha oeps. Anyways, na 2 dagen KL ging ons reisgroepje een beetje uit elkaar. Ik zag de taman negara toch nog niet echt zitten, dus ben ik samen met Robin naar Melaka gegaan voor 2 dagen. Melaka was echt zo'n tof stadje, met veel Nederlandse invloeden, doordat het vroeger een tijd van de Nederlanders is geweest. Er loopt een soort van gracht doorheen en de gebouwen zijn supermooi. Je komt er ook Nederlandse namen tegen, zoals het Stadhuys en Jonkerstraat (Jonkerstreet). Ook veel streetart wat ik dan weer supertof vind. Heb me anderhalve dag prima vermaakt met sightseeing, boottochtje, museum etc. Na 2 nachten weer terug gegaan naar KL, weer naar Sunshine bedz, loved that hostel. :D En toen.... Is 's avonds laat joelle aangrkomen! Zooooooo leuk en gezellig. Om te vieren dat we nog 5 weken samen mogen reizen, zijn we de volgende avond tapas gaan eten bij een tapasbarretje genaamd pinchos (just like El Pinchos in haarlem), zo lekker! Lang leve de lonely planet waar we het uit hebben gehaald. De dag erna zijn we gauw vertrokken uit het drukke KL naar Pulau Pangkor. Vanaf daar zit ik nu in m'n bikini met een biertje dit reisverhaal te typen. ;) wat ik nu ga afronden, want het schiet toch niet echt op, op een ipad hahaha. Heeel veel knuffels naar iedereen en tot snel!

Liefs mau

1. Jacqueline:
    23 oktober 2016
    Tof Eenie!! Leuk om weer stukje te lezen!! Geniet saampjes verder. X knuffel.
  2. Regina:
    23 oktober 2016
    Leuk verhaal weer. En volgens mij ben je helemaal weer fit, gelukkig!!Heel veel plezier samen. Groetjes